Thursday, September 11, 2008

生日愿望

我穿着百年难得一见的米色连身裙,
化了笨手笨脚的淡妆,
戴了差一点就铺尘的耳环,
坐在黑漆漆的客厅痴痴地等待。
心里满是期待。
待会儿他会给我什么样的浪漫和惊喜呢?
时间啊~好像火箭般,咻一声就到了十二时,
我的生日就这样过了。
只留下我坐在电话旁孤单地等着。
只留下他那从网上COPY & PASTE,
毫无诚意可言,冷冰冰的生日情诗。
只留下失望寂寞的泪水。
他的诚意,承诺,浪漫,体贴一切化为泡影。

啊~可恶的偶像剧!!《恶女阿楚》里面的情节让我想起以前了。
女主角阿楚也是打扮漂亮,穿了小礼服打算帮她的男友庆生。
结果男主角跑去跟别的女人庆生了,
留下阿楚自己唱生日歌,切蛋糕。
跟我的遭遇有70%相似呢!
不同的是阿楚的身边还有一大堆人陪她,而我是孤零零一个人的呀!
别担心啦~ 我只是突然间联想起来,
其实事情过了那么久,想起也没有特别伤心了。
因为我知道以后的每一年生日,就算没有伴侣,我还有一班知心好友帮我庆生。
这样就足够,很满足了。谢谢你们。可爱的朋友
和表妹。


P/S: 不好意思,让大家误会了,我的生日还没到啦!只是想起以前的事而已。

30 comments:

Miney said...


生日快樂?
還是happy belated birthday o_o

哈哈 ~
不好の過去就忘記了吧
現在有很多朋友呀=)

Kikey Loo said...

生日快乐!
(^.^)

Akira 思胜 said...

哈哈, 你都还没到达生日那天咯, 怎么那么多的感触啊? 我还记得我答应过你什么东西呢... 没忘记...

相信你会有很多朋友为你庆祝的呢...
要微笑每一天哦...

小薰妈 said...

哇~酱多人!哪一个是你啊!!?

Vicℒ ♥ said...

hahah ..we will surely be beside of you..don't worry ya ^^

hahha..u still got your friends around you too..
laine jie got many many friends so don't worry..
By the way wht show is that??

Somewhere in Singapore said...

Happy Birthday to u....

Looking forward to meet u in Singapore...

迷迭香 said...

几时啊?
通知下嘛....^_^

Chobits said...

Min & Kikey,
我的生日还没到啦,只是突然想起以前而已。哈哈~ XD

Akira,
哈哈~谢谢你。
不过我已经不再相信别人的承诺了。

Niger,
最美的那个咯!哈哈哈~

Vic,
Ya, i am glad to have you all. That is a Taiwan Love story drama series. If you want you can bring your hardisk to me i can save it for you. ^^

Sharon,
Haha, not my birthday la~ =.=" Havnt reach yet, is in December hehe~ Looking forward to see you too.

迷迭香,
知道后要送礼的喔?哈哈~
只告诉你哦!27/Dec ;p

said...

啊!迟到的生日祝福呢^^
有好友陪伴的你已经很幸福囖!愿你一直幸福下去^^

FelixFoo said...

?
生日快乐~^^

祝你心想事成,
平平安安
万事如意,
快乐每一天^^

注明:
我这不是copy paste 哦~^^

放心吧~
这情节...不知你拥有过~

阿米 said...

祝你生日快乐!

阿Don said...


放瞒多照片
新的风格

chobit很漂亮^^

傻鱼 said...

哈哈。。看到结尾的时候。。
有点炸到。。
不过,可以通知一下几时要过寿??

紫绵羊的心与情 said...

yo....我以为真的错过了你的生日....还好..还好..

宿影 said...

我还以为你生日了呢!!!
十二月生日?我也是十二月生日呢!!!
你几号?
对了,祝你中秋快乐!!!

スリナ * ⁿª said...

承诺对我很沉很重
山盟海誓不适合我 =)

在我需要你时
你是指引我的天使 ^^
在你需要我时
我只要做你聆听者就好了..
就好了 =)

Ivan Liaw said...

喔,原来~

但还是想祝你生日快乐!

不懂是迟到还是早到呢?

Anne said...

yoyo~~~!!! pretty girl picture again....envy~~ T.T sob...
ur birthday hvnt arrived dy so 感触~~haha~~^^
I'm sure ur birthday tat day will came out a white prince & celebrate wif u de...^^ =P
well...dear~pls forget the past~! move forward k~ ^^gambateh~!!!^^

Dragon said...

hahaha, not yet birthday huh.... anyway, wish u happy birthday in advance!!!

Barbie said...

Che Che! Che Che! Barbie have no idea what this post is all about :P I can only look at the pictures of you and your frns here, and awww!!! Che Che so cute <3 !!! Miss Che Che a lot too =( It's been awhile since we last chatted. Hope my dear che Che is doing fine there. Miss Barbie too, ok? If not much, just a little =) Always love u *hug* *kiss*

我爱你
Barbie Sayang Sayang, Che Che <3

Pye Pye,

Anonymous said...

老早就把生日这个主题拿说来了,不是想让人家先准备起来吧?!哈哈哈~~~

donald said...

原来你快生日了?那我要先预祝一下,免得下次忘记了。嘎嘎~
不过话说回来,怎么日子过的这么快啊~貌似你生日是12月嘛!~难道我记错了?

Beverly's Secret said...

hmm.. When is your birthday? I hope you'll have a wonderful one this year..

Forget about sad thing and move forward, ok?

Chobits said...

魔羯女,小少, 阿米,
误会大了~~~生日还没到啦~~~哈哈哈~
先谢谢你们的祝福,我生日的时候要再祝福多一次哦!嘿嘿~你们也要幸福哦!

阿Don,
新的风格?有吗?那里不同了?^^
谢谢赞美。*脸红*

傻鱼,宿影,
我的生日是~登登登登!十二月二十七日。讲出来就要送礼咯!哇哈哈哈哈!

紫绵羊,
嘿嘿~那你的生日几时呢?

娜娜,
我好感动哦!在我需要朋友的时候,有你挺身支撑着我,谢谢你一路以来的陪伴,爱死你!

天狼星,
谢谢祝福,你的祝福早到两个月半了哦~呵呵

Anne,
Haha, thank you Anne mui, muaksss~~
But i don't want any white horse prince, friends are enough already. XD Thanks for advise, i will try to forget my past but sometimes it just comes out from my mind beyond my control.T_T

Dragon,
Thanks. Wish you happy birthday too hahaa, actually when is your brithday har?

Barbie,
Dearest babe!! Wa~~you are so smart, know how to type "wo ai ni" in chinese, cool babe! haha~ Sorry babe, my YM cannot use already, dunno how to chat with you, can you use msn? I won't miss you little but miss you very very much!Che Che always sayang and love babe~ huggies and kisses. XD

Liciece,
还是你最明白。孺子可教也!你们想破头帮我准备吧!哇哈哈哈!!

Donald,
我的帖子的哪一个字提到我的生日快到了?你没记错,我的衣橱上还放着去年你送给我的18sx礼物呢!呵呵~

BeverLy,
My birthday is on 27 Dec, i will try to forget the past and move on and i am enjoying my life now. Thanks Beverly. =)

iamlz said...

Fuoh, u scared me!!

I thought it's your feelings in the first few lines in green!! Huhu..luckily you are doing well.

And hmm..almost wish you happy bday too. Hahah! Can la hor, happy belated birthday! ;)

凯文@〉〉-------世界奇观 said...

好久没来这逛逛了。
最近有时间加上能Online,所以乘这机会跑来你这。你也蛮久没update了吧。
不管你的生日在几时,还是先祝你天天开心。

阿Don said...

因为你一直亮相了
嘻嘻^^

Anonymous said...

可恶
还没看完以前还真的以为你生日呢
我的生日快到了
要祝福我哦

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Walau!!!
Beautiful ladies!!!

Anonymous said...

以后多放照片上来吧...
呵呵~