Saturday, April 12, 2008

Losses



I need to pay around RM1,800 for my car repair.

It will take me around 3 to 6 months to claim back my money from insurance company.

Ohhno~~ I need to eat bread everyday from now, who can sponsor some food for me? wuwu~ T_T

I will be taking part in 9km Orange Run Marathon tomorrow.

I have never run such a long distance before, a bit nervous now, just pray that i won't faint during the run.

Gogo~ Gambate Lu!!


Viva 的心声

那天行驶在狭隘的小巷,

四周毫无可疑的迹象。

突然在旁的罗里打开地狱之门,

突来的碰撞让我昏昏沉沉。

主人吓得魂飞魄散,

担忧恐惧蔓延不散。

可恶的罗里司机罗罗嗦嗦不认账,

无助的主人只好找警察帮忙算账。

虽然可以赎回对方的保险,

可是主人的处境非常危险。

因为主人得先掏出一千八百,

损失过千的伤痛有谁明白。

主人得苦等约半年,

保险公司才肯还钱。

我遍体鳞伤。

主人无奈悲伤。

18 comments:

Anne said...

hohoho~~! i wish i can run too...but cant pick the rite time~~ but i still wish gambate gambate neh~~ ^^

Vicℒ ♥ said...

wuu laine jie i sponsor food..
i know how u feel, coz i am feeling the same as u do..

Anonymous said...

wow...it's a huge price...but you can think like that way:you just put your RM1800 into fix deposit for 6 months...ehm...with no interest. :D
Is that sounded better?

Chobits said...

Anne,

Thanks for your GAMBATE~
I am so glad to see you link me to your favourite blog, I am so touch~ Thank you muakss~ Next time if there is another marathon i inform you k?


Vic Mui,

Ohh~you are my best sis~ save me from hunger haha~ You are talking about the accident you met last time? Come hug hug~


Liciece,

Haha, good idea but it can't make me feel better...T_T

Vivi said...

Your insurance is 3rd party ??
If you're comprehensive(1st party), u can claim OD-FKF, then you wont paid anything ~

Anonymous said...

好惊险哦
所以驾车真的要小心了
幸好你还平平安安的

donald said...

所以咯,以后开车要小心。除非你再买部大点的家伙,我的建议是:你以后可以试下开坦克。:P
BTW:你的马拉松一定会是个很长很辛苦的经历。

Chobits said...

Vivi,

Yes, i have to claim from third party, that's why i need to wait, sob~ T_T


S型•樱戈子,

有点惊险,因为当我撞到对方的车门时,我摆了车盘向右驶,差一点就撞到另一辆车。对呀,平安就好~


Donald,

哈哈~不错的建议哦~
不过如果我有权力在马路上驾驶坦克的话,我早就驾了!这样就不怕被撞啦~

马拉松没有想象中辛苦,很好玩呢!

Anonymous said...

pei zai ganbateh... don give up oh... but u must take care...

-=Joice华=-

傻鱼 said...

人没事就好。。钱还赚得回。。
chobits怎么解阿??

Akira 思胜 said...

什么, 车祸? 小姐你有事吗?

嗯, 最近你得省吃俭用咯, 因为过后你才能拿回你的赔偿咯... 下次驾车要小心哦, 有什么事情发生就要打电话跟朋友求救咯...

凯文@〉〉-------世界奇观 said...

同时天涯沦落人。。。
想不到你也和我一样。。
遇上了车祸。
不同的事,我没得claim啊!!
因为是三号保险。。。
啊啊!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

对驾车有阴影了吗?

Chobits said...

华仔,
谢谢关心,我会好好照顾自己的。 =)

傻鱼,
Chobits是一本漫画书的名字,是其中一种机器人,我喜欢看这本漫画,所以就用这个名啦~你呢?为何用傻鱼?

Akira,
我没事~省吃俭用?那我就不能看你的BLOG咯?因为每看一次关于食物的文章,我就会想买东西吃,然后我就不能省吃俭用了,怎么办?

凯文,
什么是三号保险?
好可怜啊~修理费是不是很贵呢?
以后真的要很小心很小心才行~

S型•樱戈子,
那就没有那么严重,因为我没有受伤.
可是我一路以来都不喜欢驾车,因为驾车技术差,而且是个超级路痴,很容易迷路的~呜呜~

Akira 思胜 said...

这样啊, 嗯, 那么你就过来我的BLOG多一点吧, 我会借此机会把你养得xxx... 哈哈... 开玩笑而已啦...

你要多多照顾自己哦...

Anonymous said...

那以后怎么载女生呢?
不行啦!!
努力学好
架习惯了就会认路了
加油!!

Chobits said...

Akira,
XXX是什么?把我养得跟你一样吗?那我不要去哪儿了.跟你一样好恐怖,别让我想像了,要晕了~

S型•樱戈子,
载..载女生?
难不成你误以为我是男的?
哈哈哈哈~

Akira 思胜 said...

不是啦, 你想得太多了啦...
哈哈...

只是想跟你一起吃好料而已哦...

你以为古代的人这么残忍吗? 他不会这么惨的啦... 哈... 顶多他也要减肥咯...